Saturday 21 January 2012

:: Allah teristimewa ::

hehehehehe.......salam kwn2....apa khabar semuanya.....mesti chat2 kan??? haa..yg mna yg di timpa kecelakaan..yg sakit2 ker....di harap Allah sembuhkan kalian semua..jgn ptus berdoa yer kwn2.....Allah sygkan kwn2...sbb kawan2 slaloo mngadu pda mnusia, tidak pada yg menciptakan....


anis???? smenjak berlaku 1 tragedi...aku tersedar....ermmmm....aku lemah sgt2 masa tu...xmampu nk gerak..makan..mnum....sakit sgt2...badan sakit..ati ni lg laaaa.....ermmmm...mgkin cara ku salah..tp aku xtawu yg benda ni akan btmbah truk....ermmm...dugaan lg Allah berikan....aku geram!!!! aku mrh2kan Allah....Allah usaha untuk brubah..Allah lg uji aku...aku tertanya...Allah...jahat kah anis?? Allah xsyg anis ker....anis sakit ya Allah...kasihanilah pada kwn2 sahabat, keluarga yg tgok anis dlm kdaan camni...mereka risau Ya Allah...Ya Allah, anis takot ya Alah..apakah salah anis smpai anis di uji sebegini...ermmmm...apa kekuatan yg Allah nmpak pda anis....anis rasa anis xkuat sgt....Allah...dah seminggu anis xmkn yaAllah....anis xtdow 4 ari ya Allah....anis takot...anis nangis xhenti2...ampaikan anis mrh2 Allah..ALLAH, KENAPA ALLAH TARIK & AMIK ORG YG  ANIS SYG??? knapa?? apa slh anis ya Allah........anis ni trok sgt kah???smpai tidak dipandang segala kebaikan anis..sebaliknya keburukan anis???? ='[


aku berleter semahu yg mgkin.....tp alhamdulillah...keluarga dan sahabat xpernah ilang..mereka sentiasa mendoakan kan....sentiasa memberi semangat.....

" chik....anis....kakchik...awk........
ya ALLAH.....ALLAH sygkan anis..masyaAllah....anis.....dia tarik menda yg anis sygsgt2....sbb aper??? sbb dia sygkan anis...syg sgt2....dia cdey tgok anis sygkan mnusia berlebih2an..mmg anis xtggal solat..anis berdoa....tp knapa dia xmaqbulkan lg???? sbb dia sgt SYGKAN ANIS....dia windu rintihan anis....anis, ssungguhnya DIA maha mengetahui anis...dia tahu apa yg terbaek untuk anis.....anis...pakaian...luaran....muka cantek suma xda apa anis....ALLAH xpandangn suma ni anis...anis jgn terlalu prcaya pda mnusia...sdangkan ati mnusia dia xmampu jga....camner dia nk jga hbungn ngn ALLAH...ALLAH kata dosa mnusia dgn mnusia hnya mnusia dpt ampunkan..dan mengampunkn itu adalah cara  yg terbaek anis......

ermm..aku bersendirian sebentar..aku cari ketenangn...aku tnya2 Allah dimana kuatnya aku untuk trima ujian ini.....ya ALLAH.....knapa aku xsdar????? skrg aku dpt lalui ngn ati yg redha..ni la kekuatan anis..anis kuat...igtlah ALLAH sentiasa ada ngn anis..biarla mereka yg cuba menjatohkan anis....anis ada ALLAH..mgkin mereka xberniat n xsdar..maafkan lah mereka ya ALLAH....

sama2lah kita muhasabah dri kita yg hina ini......bnyk lakukan ksalahan....kwn2 yg membaca blog ini..maafkanlah anis yer......anis nk shared vid ni ngn kwn2..mudah2an vid ni dpt bg smgt untuk kwn2 tros jihad ke jalan Allah..amin....salam ukhwah....=)


http://www.youtube.com/watch?v=HndAOiy18sU

No comments:

Post a Comment