Saturday 24 March 2012

:: KEJAR CARA ISLAM, JANGAN MAHU HIDUP DIKEJAR ISLAM ::

Asslamualaikum w.b.t buat teman-teman seperjuangan di medan dakwah....syukur sgt diberi lagi peluang dan ilham dri Allah untuk update post lagi...

kali ni anis nk kongsi tentang cara hidup kita sekarang yang banyak tergelincir ketika menuju syurga Allah...semua manusia pernah merasainya...kenapa ya?
kebanyakkan diantara kita yg fitrahnya baik pasti hidup untuk cari redhaNYA...tp apa yg buat dia tersungkur dan tak boleh bangun sendiri? kasihannya kt dia kan...(~_~)

anis nk kongsi cerita pasal seorang hamba Allah ni..bukan sahabat anis, tp anis kasihan tgok dia dari hari ke hari...semua org diuji....kuatnya dia bila tgok ujian yg diberikan....bukan xmahu bantu, tp dia bukan seorang yg boleh terima nasihat org lain....bnyk hati kawan2 lain yg mengadu terasa dgn perangai dia yg sombong..apatah lagi sekarang ada jawatan...kasihan dia...sudah begitu, diberi lagi ujian untuk pikul tanggungjawab yg bsar...mudah2an dia xleka ngn jawatan dunia yg hanya diberikan oleh manusia jika mahu dibandingkan dgn jawatan KHALIFAH FIL ARD yg diberikan oleh Allah....

niat nk bantu bukan takde...tp bincang balik ngn kawan2 lain, rata2 menyatakan akan dtg mudarat lebih dari kemaslahatan...bak kata abg hilal "berdoalah mudah2 dia berubah" ....hanya mampu berdoa....sbb dia bagus, bukan xbagus...tp mgkin ni ujian untuk dia..tarbiyyah direct yg sering dikatakan bila ditimpa uijian......

nampak juga dia pun berusaha nk berubah...tp seperti cara dia salah...ermm....camna nk tgur..kasihan..kasihan..kasihan......dlm hati ni "xper anis, Allah syg semua hambanya, anis doa je k"....semua kita mencari Islam yg hakiki, Redha yg abadi....tp niat kita kejar Islam dlm hidup atau sekadar menyuruh Islam itu kejar cara hidup kita dgn niat mudah2an apa yg kita buat kita rasa "oh...saya buat ni Islam bg pa...bukan salah pun, xlanggar syariat lah" ni la ayt yg pernah sye trima dri dia bila ditanya, Islam ajar ke awk buat camni?...jd bagaimana lagi nk tgur...semua yg dibuat mesti akn ambil kata2 islamik yg seakan menyokong cara dia....haila2....Islam xrugi pun jika anda xmahu ikotnya, tp RUGILAH kamu jika mahu Islam itu kejar cara hidup anda...bg saya hukum tetap hukum.. Quran & Sunnah..bukan dgn mengambil kata2 islamik yg tiada asasnya....

p/s:ubah niat kita..baiki peribadi...perbaharui iman dari hari ke hari....
kita bukan Allah jamin lagi untuk jejak ke Syurgawi...nasihat & ingatan untuk diri juga..^^

 
Kejar Islam...jgn mahu idup dikejar Islam...sbb dlm mimpi pun xkan menjadi apatah lagi realiti....buka mata, buka hati....!!! 


untuk anda yg bukan sahabat saya (berhenti memohon maaf dari saya, saya bukan Allah..mohon dari Allah dulu moga Allah lembutkan hati ORANG-ORANG yg pernah kamu sakiti (sbb xtahu knapa rasa SERABUT SGT2 bila dgr apa2 sahaja ttg anda @ org2 yg berkait ngn anda, wpun nama anda, apatah lagi muka anda, saya manusia biasa,hati berbolak balik..moga dpt lawan syaitan durjana) bak kata ustazah saya "ruh2 kita semua saling berkomunikasi"....moga Allah sentiasa pelihara anda...













 

1 comment:

  1. syukur sgt...post ni dpt buat anda terasa..namun xpa jika dikriktik cara saya menegur...saya xkesah...yg penting smpy apa yg saya cuba tujukan...sekurang2nya, saya juga dpt upgradekan dri ngn kelemahan yg ada dlm menegur...alhmdulillah... ^^

    ReplyDelete