Thursday 19 January 2012

:: hari ini lebih baek dr hari smlm ::

salam sahabat semua.....

anyss arap semua sihat2 blaka disamping org2 tersayang.....mcm mner nk jd orgislam yg baek????

"hari ini lbih baek dr hari semalam "

kalau kita nk jd seorang muslim yg berjaya..kita mstilah tngkatkan mutu dri kita....jadikan arini lbih baek dr hari semalam...begitu jugak dgn hari yg mendatang.....tingkatkan azam....rangka plan baru untuk masa hadapan..Allah sntiasa bersama ngn org yg bersabar...jd kwn2 mner yg ingin sentiasa berada dekat ngn Allah....jd lah org yg bersabar....yer.....perjalanan idop kita masih jaoh....ari2 yg berlalu jadika n sbagai pengajaran buat kita lalui hari yg mendatang...tabahkan ati.....ISTIQAMAH yg penting...doa bnyk2....slemah2 iman adalah dgn berdoa..insyaAllah....




Ar-Ra’d [24] Selamat sejahteralah kamu disebabkan kesabaran kamu. Maka amatlah baiknya balasan amalmu.

Al-Mukminun [111] Sesungguhnya Aku membalas mereka pada hari ini disebabkan kesabaran mereka; sesungguhnya mereka itulah orang yang berjaya.

Al-Furqan [75] Mereka itu akan dibalas dengan tempat yang tinggi di Syurga disebabkan kesabaran mereka, dan mereka pula akan menerima di dalam syurga itu ucapan selamat di dalamnya.

Al-Qasas [54] Mereka itu akan beroleh pahala dua kali disebabkan kesabaran mereka; dan juga kerana mereka menolak kejahatan dengan kebaikan, dan mereka menderma dari apa yang Kami kurniakan kepada mereka.

Al-Insan [12] Dan kerana kesabaran mereka, mereka dibalas oleh Allah dengan syurga dan (persalinan dari) sutera.




p/s:bnykkan bersabar...... =)

No comments:

Post a Comment