Wednesday 4 April 2012

:: indah bermadah lagi indah bila mendapat izin dari Allah ::

Assalamualaikum buat sahabat-sahabat yang sudi mengimbas link blog ni...xda yang menarik sekadar  kata-kata untuk dikongsi bersama....sebaknyer hati saya bila hari ni saya terbaca puisi dari salah seorg sahabat saya....kawan2 diluar sana..jgnlah merasa hina bila tiada yang mencintai kita sblom ada ikatannya...semua yang menjaga keranaNYA juga ada perasaan yang sama....mudah-mudahan puisi ni dapat sedikit sebanyak beri motivasi pada hati daripada berhalusinasi diatas duniawi yg tidak membawa kita jejak kaki di syurga sana nnt....

Puisi Pemilik Cintaku



Ku lihat di kanan kiriku pasangan,
Jalan berpegangan tangan tanpa ikatan,
Bertemu bercanda tanpa halangan,
Sedang aku sendiri tanpa teman.... 

Aku manusia juga,
Yang punya perasaan di jiwa,
Ada rasa sama seperti mereka,
Mahu dicintai dan mencintai,
Aku bukan robot tanpa hati.

Teman hatiku,

Aku pasti kau juga sepertiku,
Bukan tidak terusik jiwamu,
Dirimu lebih halus dan tulus dari segala,
Bila mudahnya dunia merayakan makna cinta,
Kita pula duduk berjauhan tanpa itu semua.

Ya, memang aku cemburu,
Tapi tidak aku peduli semua itu,
Aku tidak akan pernah bahagia,
Merayakan erti cinta yang sama seperti dunia.

Teman jiwaku,

Cinta aku untukmu,
Tidak akan aku ikat dengan maksiat,
Biar aku dirikan mahligai cinta itu,
Dengan ikatan akhirat.

Cinta aku untukmu,
Tidak akanku biar dicemari wajah dosa,
Biarlah cintaku itu,
Bawa dirimu ke syurga sana.

Benar bukan dusta,
Cintaku bukan berharga dunia,
Meski berbunga-bunga rasa di jiwa,
Tetap aku tunggu hingga masanya,
Untuk ku zahirkan padamu,
Bahawa kaulah pemilik cintaku.


------------------------------------------------------------------------------------


p/s: ingatlah....cinta yang MAHAL untuk si HALAL, dan cinta yang MURAH untuk si PEMFITNAH...benarlah kata akhi Hilal Asyraf...apa-apa sahaja yang membawa ke neraka..maka itu bukanlah cinta....Berpegang teguhlah pada CINTA ALLAH & JANJI-JANJINYA smoga dikurniakan org yg mencintaiNYA....

doaku untukMU "ya Allah..permudahkanlah akanku Suami yang Soleh ya Allah...yang menikahiku, serta memperISTERIkanku...maka Engkau jadikanlah kami teman didunia & di syurgaMU ya Allah....Ya Allah..janganlah Engkau biarkan aku kesorangan..sesungguhnya Engkaulah sebaik-baik pemberi rezeki..amin.."

 

No comments:

Post a Comment