Sunday 27 May 2012

:: aku perlukan DIA, dan aku juga perlukan dia ::



salam....smoga post kali ni beri sedikit sebanyak manfaat untuk kwn2.....kita yg menjaga daripada melakukan dosa pastilah tahu bahawa itu adalah dosa....hatta kita tahu dosa itu sekalipun, hati kita kdg terdetik untuk mmbuat dosa.....itu kerana jiwa dan iman kita perlu dididik, bukan terus2 lahir sudah jadi baik...^^


bila mna jiwa diuji OlehNYA
terdetik dihati sejenak memikirkan dosa
tika mana aku dilambung ombak yg tak bertepi
terasa memerlukan aura dari lelaki sejati

hati seakan-akan menjerit
"ya Rabb, aku perlukanMU & aku juga perlukan teman disisiku"
rintih hati kecil ini meminta agar diberi kekuatan untuk tubuh kerdil ini
bukan ku tidak tahu, Dia sedang mengujiku untuk melihat sama ada
aku mengangkat Ilahi atau sekadar menjengah 'roti basi' dari seorg lelaki

malu bukan kepalang bila tgn trus meminta dokongan dia
sedangkan aku ini sekarang kepunyaan Dia 
" ya Rabb, permudahkanlah urusan hati serta urusan hidup ini"
biar aku sendiri asal tidak tersisih dari RahmatMU ya Ilahi ....



kuatkan hati...terus bertahan.....teruskan perjalanan....
ingatkan pada diri....bahagia itu ada dua, dua-dua bahagia....
yang membezakannya ialah bahagia sementara yg dianjurkan syaitan durjana....bahagia yg hakiki itu HANYA DARI ILAHI ^^

p/s: pesanan buat diri yg masih lagi dlm proses tarbiah rohani.....moga Allah pelihara & bantu kita semua..amin Ya Rabb~

No comments:

Post a Comment