Saturday 12 May 2012

:: Bercinta hingga ke syurga kah kita? ::



salam....alhamdulillah..masih diberi kesempatan untuk saya mengupdate post....setelah sekian lama berhempas pulas ngn esemen serta test2... (",)

cuba tnya pada diri kita......
benarkah kita cinta pada hamba Ilahi itu jika kita sekadar mencampakkan dia ke lembah neraka??

yang dahulunya tahu erti malu....tetapi skrg sudah ber'bulu'....yang dahulunya membuatkan hamba lain cerburu akan CintaNYA, sekarang tgh membuatkan yg Maha Esa cemburu dgn cinta hingusan dia...benar,Allah itu sedikit tidak terkesan jika kita xmencintaiNYA..tapi kita???

tepuk dahi..ucap 'Astaghfirullahalazim'....

cinta yang terkebawahan ialah cinta fitnah yg dicantikkan jalannya bukan dri Allah...ibarat cinta hingusan yg ditaja oleh syaitan....^^


ini ilmu untuk dikongsi bersama dari sahabat yg saya hormati...moga bermanfaat untuk semua...


" SMS Kejut tahajud dan tazkirah-tazkirah ringkas seorang kekasih kepada pasangannya sebelum pernikahan mereka tidak sekali-kali menjadikan hubungan mereka itu nampak Islamik.

Mungkin pada awalnya bermula dengan SMS-SMS bernada Islamik, tetapi ketahuilah jarum-jarum syaitan itu sungguh halus. Lama-kelamaan, SMS yang asalnya berbaur Islamik itu akan perlahan-lahan berubah menjadi SMS untuk menzahirkan rasa rindu yang tidak sepatutnya. Kalau dulu SMS kejut untuk qiam, sekarang SMS untuk berdua-duaan di tengah malam.

Berhati-hatilah dengan perangkap syaitan.
Atas nama kebaikan, kadang diperangkapnya kita dalam kemaksiatan.

Yang menjadikan cinta sebelum pernikahan itu benar-benar Islamik hanyalah bila kita menjaga batas-batas yang Allah tetapkan. SMS dan berhubung hanya pada kadar keperluan, bukan kadar kemahuan.

Tidak terlalu jumud melayan cinta sampai menolak langsung bila ada keperluan, dan tidak terlalu berlebihan juga sehingga melangkau batas sepatutnya."

No comments:

Post a Comment